گیاهان دارویی
گیاهان دارویی

 

در معرض قرار گرفتن زياد سموم مي تواند روي سلامتي انسان به طور مستقيم يا غير مستقيم اثر بگذارد. از طريق بر هم زدن سيستم اکولوژيکي موجوداتي که در رودخانه ها و برکه ها و درياچه ها و اقيانوس ها و حتي جوي ها و جنگل ها و مزارع و ... هستند. از طرفي رها سازي سموم در محیط زيست اثرات متفاوت را در پي دارد. از آن جمله:
اثرات جهاني:
۱-ترکيبات شيميايي مي توانند درون اتمسفر جابجا شوند بدون اينکه هيچ محدوديت سياسي داشته باشند. به طوري که اثراتي از سموم د.دت . در قطب شمال و جنوب پيدا شده است. در حالي که هيچ وقت از آنها در اين مناطق استفاده نشده است.
۲- تشعشعاتي که از انفجار پايگاه اتمي چرنوبيل اوکراين در سال۱۹۸۶ خارج شد در سال۲۰۰۰ در انگلستان درون مزارع و مراتع سرايت کرد به طوريکه بسياري از دامداران نتوانستند بره هاي خود را به خريداران بفروشند.
آلودگي هوا :
۱-باران هاي اسيدي : که در حقيقت نتيجه آلودگي هوا است که به خاطر سوزاندن سوخت هاي فسيلي مثل ذغال سنگ و فراورده هاي نفتي و روغن ها مي باشد، که حاوي عناصري مثل نيتروژن و سولفور هستند. در حقيقت باران هاي اسيدي نتيجه انحلال اکسيد هاي نيروژن و گوگرد مي باشند و شامل ترکيباتي از جمله : نيتروس ها و نيتريک ها و سولفوروس ها و سولفوريک اسيد ها هستند.
۲-باران هاي اسيدي موجب پايين آمدنpHآب درون برکه ها به زير۶ مي شود. که در اين حالت يون هاي آلومنيوم موجود در آب باعث کشته شدن ماهي ها خواهد شد.( در صورتي که pH آب بالاتر از ۶ باشد ذرات آلومنيوم به فرم هيدروکسيد افزايش يافته و از دسترس موجودات خارج مي شود).
۳-توليدات حاصل از سوختن مواد فسيلي شامل : اکسيد هاي نيتروژن و اکسيد هاي گوگرد و نيز ترکيبات فرار آلي و اکسيد هاي کربن ( مونوکسيد و دي اکسيد کربن ) هستند. از طرفي بيشترين خسارت محيط زيست ناشي از اکسيدهاي کربن مي باشد که در اثرات گلخانه اي هم نقش دارند. اثرات گلخانه اي خود باعث گرم شدن هواي زمين و به دنبال آن ساير اثرات سوء اين مواد شيميايي خواهد شد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 10 اسفند 1390برچسب:, توسط محمد امین |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.